09’00 hores: Marxa al Puig, Eixida de de la Pl. dels Furs, València, al darrere de les Torres de Serrans.

COMUNICAT DEL BLOC DE BENISSA (20-10-2010)

Militants i simpatitzant del BLOC de Benissa assistiran aquest darrer diumenge d’octubre al tradicional Aplec del Puig

El col·lectiu del BLOC de Benissa serà present, un any més, al tradicional aplec lúdic i reivindicatiu del darrer diumenge d’octubre, que s’organitza a la localitat valenciana de El Puig. A la trobada, que serà la culminació de la marxa cívica de quasi 15 quilometres que, partint de les Torres de Serrans de València, té com a destinació el municipi de El Puig on els militants i simpatitzants del BLOC de Benissa cuinaran la seua pròpia paella marinera, com faran altres col·lectius d’arreu del país. A més, hi haurà parlaments dels màxims dirigents del BLOC, incloent el del nostre secretari general i síndic del grup parlamentari Compromís a les Corts Valencianes, Enric Morera. Posteriorment gaudirem del dinar de germanor i el lliuraments dels premis Bloc d’Honor que enguany han estat atorgats als 25 anys de Trobades d’Escola Valenciana. Aquest premi, vol manifestar a la societat valenciana, l’agraïment a persones i entitats que s’han distingit en la defensa dels valors nacionals del País Valencià. En la festa que es celebrarà després del dinar actuarà el cantautor Òscar Briz i durant tot l’Aplec comptarem amb l’actuació de la Colla del dolçainers i tabaleters El Garbí de Silla, a més a més durant tot l’aplec hi hauran unflables i jocs infantils pels xiquets a més a més de les tradicionals paradetes de llibres en valencià.

Segons Xavi Tro, portaveu del BLOC de Benissa “l’Aplec d’enguany té una especial significació perquè es tracta de l’últim abans de les eleccions municipals i autonòmiques de maig del 2011, les eleccions que han de propiciar, amb la col·laboració decisiva del BLOC per mig de la seua coalició Compromís, un canvi tant a la Generalitat Valenciana com esperem també a l’Ajuntament de Benissa”. Un canvi de polítiques, de formes, d’objectius i de persones, un canvi que sense el BLOC no serà possible, ha afirmat el regidor nacionalista.

Des del col·lectiu del BLOC de Benissa es convida a participar i assistir amb nosaltres a tot aquell benisser que vullga assistir a aquest tradicional aplec que compta quasi amb 50 anys de vida, ja que va ser a l’any 1960 quan un grapat de joves valencianistes van convocar el I Aplec de la Joventut del País Valencià al Puig, encetant d’aquesta manera la tradició del valencianisme modern al fer una convocatòria política de reafirmació nacional i que enguany es celebra com sempre el darrer diumenge d’octubre, o siga el dia 31.

DARRER DIUMENGE D’OCTUBRE – Jota d’AL TALL

Darrer diumenge d’octubre,
el camí ja és ben sabut,
eixiu a la carretera
que cal aplegar-se al Puig.

La Marina i la Ribera,
l’Horta, els Ports i la Safor,
Vall d’Albaida, la Costera,
la Plana de Castelló.

Albocàsser, Elx i Alzira,
Carcaixent, Sagunt i Alcoi,
Ontinyent, Carlet, Gandia,
Almassora i Vinaròs.

El Garbí i el Puig Campana,
el Montgó i el Montcabrer,
Calderona, Bèrnia, Aitana,
Montot i Benicadell.

Darrer diumenge d’octubre,
el camí ja és ben sabut,
eixiu a la carretera
que cal aplegar-se al Puig.

Lletra de la jota d’Al Tall. Deixeu que rode la roda. LP-1977

12’00 hores: Comencen les activitats de l’Aplec. Esplanada del Monestir. El Puig (Horta Nord)

Fira de xiquets i xiquetes, Paradetes de menjars casolans, llibres, entitats

13’00 hores: Arribada de la Marxa i acte polític

14’30 hores: Dinar

Enguany el dinar s’ha organitzat de manera distinta a altres anys, cercant més flexibilitat, més participació i més festa. De tal forma que s’hi podrà participar en tres modalitats distintes de dinar:

1. Hi haurà un servei de càtering que servirà un menú , composat d’entrants, un 2on. plat de rellom de porc amb bolets i postres d’un assortiment de coques variades. Vi, aigua i cervesa.

El preu del tiquet serà de 15 euros per als adults i un menú especial per als xiquets i xiquetes al preu de 7 Euros

Tota la gent que trie aquesta modalitat de dinar, haurà de fer la reserva telefonat en hores d’oficina 963826606 o enviant un correu a dades@bloc.ws Esta adreça electrònica s’està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

També podeu encarregar tiquets per als vostres amics i amigues. Les reserves les haureu de fer abans del dijous dia 28 d’octubre (Tingueu en compte que enguany no s’enviarà cap tiquet a casa) L’import de les reserves se us girarà al vostre compte bancari. Les persones que no tinguen compte bancari autoritzat en el Bloc, podran fer la reserva telefonat al mateix telefon o enviat un correu electrònic al correu que hem indicat abans. En el mateix Aplec podran lliurar l’import i arreplegar el tiquet, en la taula d’administració que hi haurà en l’Esplanada del monestir.

2. Els col·lectius i agrupacions podran cuinar-se una paella o altres menjar tradicionals. A tal efecte hi ha haurà prevista la llenya , la sorra per a protegir l’asfalt i aigua, Per la vostra part haureu d’aportar els atifells de cuinar, els ferros per a fer el foc i els aliments que aneu a cuinar.

Tots aquells que trieu aquesta forma de participar, haureu comunicar la vostra participació i en nombre de comensals al 963826606 o al correu dades@bloc.ws Esta adreça electrònica s’està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la abans del dia 28 d’octubre, per a poder fer una previsió.

3. Podeu emportar-vos els dinar preparat de casa.

16’30 hores: Festa

De 17’30 a 20’00: Dj Organitzat pel Bloc Jove