El passat divendres, dia 27, és va celebrar l’Assemblea Oberta del Col·lectiu de Compromís per Pego, una assemblea que va servir per a ratificar la totalitat de la llista que concorrerà a les properes eleccions municipals. A més,  es van ratificar  les línies base del programa electoral de la formació. Cal destacar la gran afluència de gent que s’acosta fins la seu per participar en aquest procés de decisió.

Candidatura.

Decidits els llocs que ocuparien les persones que es varen presentar a les primàries sols faltava completar la llista començant per la dona que havia d’ocupar el sisé lloc, per tal de complir les normes de la coalició que exigeixen que no poden haver més de dues persones del mateix sexe seguides, i la resta de posicions a partir del nové lloc.

Així doncs, la llista completa és la següent:

1- Conxa del Ruste Aguilar.
2- Àngel Oltra Pérez.
3- Anna Sastre Massanet.
4- Bernat Boluda Garcia.
5- Jordi Pascual Sendra.
6- Reyes Vicens Pérez.
7- Josep Joan Folqués Sala.
8- Pascual Marí Sendra.
9- Clara Pastor Lull.
10- Victor Climent Vidal.
11- Ximo Pastor Sastre.
12- Mercè Pons Sendra.
13- Carles Valor Micó.
14- Karen Patricia Lynch.
15- Edu Alcina Siscar.
16- Anna Femenia Estela.
17- Josep Nadal Sendra.

Suplent Germà Miralles Gomar
Suplent Elvira Cambrils Miralles
Suplent Jimi Ferrando Sendra.

10474535_1431804313785030_3249730244697340349_nPart dels membres de la llista de Compromís per Pego durant l’acte. Font: Ràdio Pego

Una vegada exposada la totalitat de la llista  l’assemblea l’aprovava per unanimitat, conformant, així, una llista jove  (37 anys de mitjana) però que no renega del passat ni de les persones amb més experiència del col·lectiu.

Amb paraules del portaveu local i número dos de la llista, Àngel Oltra, “hem construït una llista amb persones del poble que han estat elaborant el programa amb les assemblees sectorials, joves i amb garanties de que s’ha conformat un equip de treball que la resta de partits pegolins voldrien tindre”.

Al que  Conxa del Ruste, actual regidora de Compromís a l’Ajuntament i cap de llista de la formació, elegida en primàries, afegia: “durant aquestos quatre anys hem demostrat que amb transparència i participació es poden canviar les coses i es per això que estem fent el programa participatiu amb assemblees sectorials i tot eixe capital humà no es podia perdre, per això s’han incorporat persones de fora de la formació però que s’han implicat i participat en l’elaboració de les propostes i en el treball a l’Ajuntament”.

Programa electoral.

Acte seguit de la ratificació de la llista es passava a la votació d’acceptació del programa que, després d’explicar-se, s’aprovava també per unanimitat.

Del programa, del que encara s’ha de treballar perquè no esta tancat, destaca l’impuls als Serveis Socials com a garantia d’igualtat d’oportunitats per a totes les persones que ocupa una part destacada del programa;  l’aposta per una reforma de l’administració local que garantisca una major eficiència, transparència i participació que la facen realment útil per als pegolins perquè, en paraules de Conxa del Ruste, “una administració que no resolga els tràmits prompte i no siga controlada pels ciutadans més que una garantia és un problema”.

10847310_1422902834688994_3731028310948524572_oÀngel Oltra, secretari local, donant compter dels diferents punts de l’ordre del dia. Font: Joves PV-Compromís Pego

L’última línia clau del programa és l’impuls a l’economia local, una espenta que diferencien en agricultura, turisme i comerç i que, entenen, s’intercomuniquen entre elles i, per tant, s’han de tractar en conjunt i no de forma separada i aïllada.

“No hem fet un programa per a repartir regidories, hem plasmat una visió del poble, del Pego que volem més enllà dels pròxims quatre anys, on ningú quede a la cuneta del sistema i on els nostres joves no hagen d’emigrar” afirmava del Ruste.

Nova seu.

Una vegada finalitzades les votacions a l’assemblea es procedia a la inauguració de la nova seu del Col·lectiu local, una seu situada al carrer la Pau nº 9 i que es quedava menuda per a encabir a tots els que volgueren donar el seu suport al col·lectiu. Una inauguració que va servir per a que la gent parlara amb els candidats als pròxims comicis i comentaren el nou programa mentre compartien la picadeta.

Es mostra 22705_1431804250451703_2313755773408932284_n.jpg.Picaeta per a inagurar la nova seu. Font: Germà Miralles