El Bloc de Pego Coalició Compromís, vol mostrar el seu recolzament i la seua solidaritat amb les treballadores i els treballadors de CREAMA ( Consorci per a la recuperació econòmica de la Marina Alta) davant els greus retards que estan patint en el cobrament dels seus sous.

Des del passat més d’octubre, no els han pagat les seues nòmines i no cobraran ni en novembre, ni en desembre, ni la paga extraordinària, com ja els han informat. Es tracta de 109 persones del nostre poble i de la nostra comarca, que estaran de moment quatre mesos sense cobrar per culpa del retard de la Generalitat Valenciana en pagar el seu deute amb l’entitat, persones que continuen fent faena amb la mateixa dedicació, i, a més a més una faena tan necessària en els temps de crisi que estem patint, ja que es dediquen en gran part a l’assessorament en matèria d’ocupació i dinamització econòmica. La Generalitat no dona prioritat a les polítiques públiques d’àmbit social, no aposta de forma adequada per elles i prioritza, com ja sabem, la pompa, les obres faraòniques, els grans esdeveniments per davant sempre de les necessitats més bàsiques de la població, encara que, el que és més greu, els diners destinats a CREAMA son fons pagats per la UE per a dedicar-los a aquest tipus de polítiques públiques, o siga, diners que ja ha ingressat la generalitat i que cal que dedique a aquest tipus de programes que realitza CREAMA.

Davant aquest desastre, els treballadors i les treballadores de l’entitat han convocat aturades i concentracions per reivindicar la seua situació, mobilitzacions que contaran amb tot el nostre recolzament i suport tant com a grup municipal, com en L’àmbit comarcal. El nostre grup municipal es posa a la disposició del Comité d’Empresa de CREAMA igual que ja ho ha fet la nostra executiva comarcal i el nostre grup parlamentari Compromís, en les Corts valencianes.

Conxa del Ruste Aguilar
Portaveu del Grup Municipal Bloc de Pego Coalició Compromís.