Dijous 25 de novembre dia internacional “Contra la violència de Gènere”, va tindre lloc a Pego una manifestació pels principals carrers de la localitat amb el títol de “Ni una dona maltractada a Pego. Denúncia!!!”. Aquesta 1ª Marxa va començar des del passeig Cervantes i va arribar a la plaça de l’Ajuntament, d’on des de la façana de la casa consistorial dos membres del Centre Excursionista de Pego varen despenjar una pancarta recordant el lema de la manifestació. Aquesta pancarta va ser duta fins la plaça de La Puríssima Concepció (plaça del Mercat) pels regidors del consistori pegolí.
Una vegada concentrats el centenar de manifestants – motivats pel lema “Davant la violència de gènere,… eix xiulant i denúncia”- va tindre lloc la lectura d’uns parlaments a càrrec de l’associació de dones de Pego “Cabal”, de dos jóvens de l’I.E.S. “Enric Valor” i de la exregidora del Bloc “Elvira Cambrils”, els quals donaren pas a les paraules del regidor de Serveis Socials el valencianista Àngel Sendra qui va llegir el seu manifest en contra la violència de gènere, i en el qual va posar èmfasi en el significat d’aquest dia tan assenyalat per a la sana convivència entre hòmens i dones. La cloenda de l’acte va estar a càrrec del grup de dolçainers “La Clandestina”.
La reivindicació d’aquest manifestació en contra de la violencia de gènere tindrà la seua continuïtat amb diferents activitats al llarg del mes de desembre d’enguany, així com varis tallers al larg del proper any 2011.