Companys/es,
Hui fa poc més de 4 anys que vaig assumir la responsabilitat de Secretari Local del Bloc de Pego. S’acabaven de celebrar unes eleccions locals i autonòmiques que significaven el canvi polític al País Valencià, uns resultats electorals històrics al Ajuntament de Pego i el primer diputat pegolí a les Corts Valencianes. Prenia la responsabilitat d’un partit fort i amb grans expectatives, un honor i un repte al mateix temps.

Des del primer moment vaig plantejar els objectiu de formar govern municipal a les properes eleccions locals i mantindre viu el col·lectiu com a motor del canvi polític. El col·lectiu és més gran i ha renovat les persones responsables, un canvi necessari propi d’un partit que està viu. Han sigut anys de molt activitat al carrer i a les institucions per tal de bastir el projecte alternatiu per a Pego. I els resultat no s’han fet esperar. En les nombroses eleccions que s’han celebrat durant estos quatre anys, Compromís ha tret resultats històrics a la nostra població, mostrant un comportament molt millor que en la resta del país. Primera força local a les eleccions generals de 2015 i 2016, amb la coal·lició A la Valenciana, i a les autonòmiques de 2019; segona força en les europees i generals de 2019 (esta vegada com a Compromís i Més Compromís). El resultat de les últimes eleccions locals també representaven una fita històrica per al valencianisme a Pego: 5 membres al grup municipal i 1507 vots.

No obstant, estos resultats no han servir per complir l’altre objectiu: formar un govern municipal. Les circumstàncies polítiques del nostre municipi han impedit un govern progressista, degut a que el PSOE local ha preferit pactar amb la dreta. Hui sabem que ens caldrà sumar moltes més energies per tal de formar govern de progrés al nostre poble, i això ens ha d’animar a esforçar-nos per treballar de valen per convèncer molta més gent.

D’acord amb el codi ètic que ens hem donar el col·lectiu de Compromís per Pego, els seus membres no podran acumular càrrecs institucionals ni orgànics. És per això que, després d’haver sigut elegir regidor del Ajuntament de Pego, arriba el moment de presentar la meua dimissió com a secretari local del Bloc de Pego.

No vull deixar el càrrec sense agrair l’esforç de totes les membres de la Executiva Local, les militants i simpatitzants que han estat al nostres costat i a la ciutadania que ens ha donat del seu suport, ell són els que han fet possibles els èxits d’estos anys. Igualment, voldria demanar disculpes a aquelles persones que s’han pogut sentir decebudes amb els nostre projecte, per no complir les vostres expectatives o per no compartir les nostres decisions. La responsabilitat suposa prendre decisions i les decisions sempre suposen prendre partit d’un costat o altre, encertar i errar.

Finalment, vull desitjar a la nova secretaria que tinga molts més encerts que errors. Podrà comptar amb mi per al que necessite per tirar endavant este projecte tan apasionant.

Salut i força
Víctor Climent, Secretari Local del Bloc de Pego